Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-08-11, 10:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Vad kånkar ni på!!!!

-Det upphör aldrig att förvåna mig de mängder av ägodelar som våra kära gästande vänner släpar på, jag menar jättelika resväskor, jättelika ryggsäckar, uppsvullna axelväskor, olika sorters kassar... vad i hela friden finns det i väskorna som är så nödvändigt för en vecka -tio dar i värmen?

Man kunde tro att hemmet har brunnit ner och man måste släpa med sig de få kvarvarande prylar och kläder man äger, likt emigranter utan någon stans att lägga ifrån sig sina kära grejor.

Sent i natt stod jag nere i hamnen och väntade på båten från Pireus, ganska försenad. Mängder av människor och fordon strömade ut, när båten efter upprepade försök lade till. Massor av greker som ska fira "Tis Panaghias" och hälsa på släkten och snygga upp sina sommarhus och så. Att de kommer med stora lådor och paket är inget som förvånar mig längre.

Men vad bär turisterna på, som dignar under dessa enorma ryggsäckar, dessa krakar vars armar synes dragas ut ur axelleden under försöken att bogsera jättelika väskor med för små hjul ut ur trängseln på båten...det ojämna underlaget gör det inte lättare...vad har ni i väskorna, berätta!

Klättrarna har skor och rep och annat, men i smarta höga och smala ryggsäckar. Problemet är att de aldrig tar av sig ryggsäckarna överhuvud taget, så var försiktig om du har en sån framför dig i kön, svänger han får du hela ryggsäcken emot dig.

Men snälla vanliga turist Kalle och Pekka och ni andra, skona er själva och packa lätt!

På våra bussar staplas väskorna upp i mittgångarna och hindrar framkomligheten. Taxichaffisarna är måttligt lyckliga över att lyfta jättekoffertar...Hotellfoajéerna belamras, flygplatspersonalen är utsliten...

Jag tror att vi alla har kommit hem från någon resa och packar upp helt oanvända kläder och grejor.-Vi säger till oss själva att nästa gång...

Men förall del, jag ska inte ha åsikter om fenomenet, jag tycker bara synd om folk som är så låsta till sina vanor att de inte kan klara sig utan detta och detta och detta för några få semesterdagar!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.