|
|||
|
|||
Kalimeravänner
Kalimera är den enda "chatt-sida" jag är med på och där trivs jag förträffligt. Jag har inget behov av Facebook.(Än så länge kanske man ska gardera sig med)
Kalimera har under de 11-12 år jag varit med givit mig otroligt mycket och bortsett från alla tips och råd om Grekland så har sidan givit först mig och senare även Claes, så goda svenska, danska, norska och grekiska vänner som vi träffar både i Sverige, Danmark och i Grekland förstås. Så är det givetvis för många fler här på Kalimera så där är vi ju inte på något sätt unika, men det blev extra påtagligt denna vecka i Rethymno då vi hade så otroligt trevligt med vännerna Git och Calle,som vi bara träffat en gång innan och så Yvonne (Yanna)som vi träffade för första gången, samt Bo och Lisa som jag bara "pratat" en gång med på Kalimera innan. Stefan (lugnagatan) var det också så trevligt att möta.....och det känns absolut från hjärtat att alla dessa vill vi träffa igen...Kalimeravänner som även blir mer än så.....Gemensamma intressen finns ju... Vi har som sagt fått många av våra numer allra bästa vänner genom just Kalimera. När man träffas på äldre dar som Claes och jag gjort så har man ju med sig en uppsättning vänner i"boet," men sen har vi ju gemensamt fått alla er Kalimeravänner tillsammans. Vänner som vi träffar utanför Kalimerasammanhang, just för att de blivit så goda vänner till oss. Så roligt vi haft på både bröllopsresa, 5-årig bröllopsdag, Kalimeraträffar i Sverige, konserter med grekiska artister både i Sverige och Grekland...Överallt finns ni alla goa !....Överallt i Grekland och Sverige finns ni som berikar mitt och Claes liv! Post dimper ner med fina DVDfilmer, kartor och tips på öar och så ger jag vidare på samma sätt....skickar brev privat med små gåvor..till nya vänner. ..och inget av detta som så berikar mitt hade jag ju fått uppleva utan Kalimera!! Jag tror ju inte ens att min känsla för Tinos hade uppstått så snabbt utan Peter t ex....och då hade jag inte lärt känna Nikoleta ..osv. ...och inte hade vi fått för oss att fira jul i Nafplio om vi inte varit där ett antal gånger delvis för att även träffa Merete och då också bli förälskade i själva byn. Denna gång klarar vi oss på egen hand där nere... Så JANNE och CAMILLA och alla ni andra, ingen nämnd och ingen glömd...vilken vänskapskedja ni alla ingår i. Jag ville/kunde nämna många fler av er vid namn men vet ju inte om ni vill.... TACK!! Har ni andra också liknande erfarenheter??? Lissi |
|
|