Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-09-19, 13:51
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Rejse til Ios.

Jeg vendte hjem fra Ios i går og det var et virkelig godt besøg.

Livet på Ios koncentrerer sig omkring Ios Chora (the Village), Mylopotas stranden syd for Chora og Yalos stranden ved havnen. Der er andre strande på Ios og Magganari længst sydpå bør nævnes.

Af byer findes ikke andre end Ios Chora, med mindre man vil kalde husene ved Magganari stranden for en by. Til gengæld har Chora alt, hvad hjertet kan begære. Byen er virkelig hyggelig/mysig, der findes masser af hoteller, mange gode restauranter, barer og butikker.

På havnen findes også gode restauranter og orker man ikke at gå ad trappen op til Chora eller ned til havnen ad samme trappe, findes en bus, som dag og aften/kväll kører tre gange i timen. Samme bus kører også til Mylopotas stranden og prisen er kun 1,6 €.

Overalt i Chora og på resten af Ios er der rent og fint, folk er venlige og imødekommende, og så tager det kun 40 - 45 minutter at sejle til Ios med highspeed færgen fra Santorini.

Fem dage blev det til på Ios, på et udmærket hotel med søde ejere, et rent og fint rum, en fin udsigt fra balkonen og gratis transport til og fra færgen.

Jeg kan klart rekommandere Ios, som er en fantastisk ø!

De sidste to dage af ferien tilbragte jeg på Santorini, hvor jeg boede og spiste/åt på Honeymoon. Begge dele, - bo og spise/äta, kommer jeg til at gøre igen, for indehaverne er rigtig sympatiske mennesker, maden er god og stemningen er i top.

Ios Chora. Ser ikke ud af meget, men man kan let fare vild/gå vilse...

Trappen fra havnen til Chora. Bussen er bestemt et godt alternativ.

Mylopotas stranden. Her findes også hoteller og tavernaer.

Udsigt over havnen fra Chora. Der er Sikinos i baggrunden.

Magganari stranden. Der findes et par tavernaer på stranden og vist også et hotel eller to. Santorini i baggrunden.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:26.