Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-10-07, 15:53
Agfa Agfa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Några frågor ang Petra

Hej alla greklandsälskare därute!
Tack för alla tips och inlägg om Lesvos/Petra med omnejd. Känns som om jag fått en ganska bra bild redan - trots att det dröjer länge innan vi är där. Först nästa höst är dags för vårt första besök på denna ö och vi siktar in oss på 2 veckor på något av Apollos hotell "Islands" eller "Shining Star" så snart det blir bokningsbart! Även Fritids har ett lgh-hotell "Sunshine" som verkar kunna vara ett alternativ. Det verkar som dessa lgh-hotell har bra läge i förhållande till centum, med ex.vis promenadavstånd även kvällstid.
Dock har jag inte hittat något inlägg som säger något om avstånden från dessa hotell till mataffärer/minimarkets o ev. brödbutik. Och en uttagsautomat lär ju finnas i Petra vad jag förstått. Just vad gäller avståndet till mataffär är ju bra att veta, med tanke på allt vatten man brukar behöva bära hem!
Tacksam för info från någon av Er som varit där och t.o.m kanske bott på några av dessa lgh-hotell!
Flygrädd är jag också - men det verkar vara en "acceptabel" flygplats att landa och starta på - har kollat runt på inläggen men inte hittat nåt om flygplatsen.
Hälsn. Annika
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.