Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-12-12, 18:28
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sommar där, vinter här. Vinter?

Jag fick just ett mail från en väninna i Argentina med foton på glada sommarklädda barn och jättevackra blommor. Det är ju sommar där nu medan vi ska ta oss igenom den i mitt tycke bedrövliga period som heter vinter.

Ja, inte för att det känns så vintrigt här heller , inte än! En stämningsbild från min lilla tur ner till soptunnan :

-Totalt mörkt bortsett från några juldekorerade hus bortom Vlychadiaviken och på enstaka hus härikring.
-Total tystnad bortsett från någon nattinsekt som låter trrr, trrr, trrr. -Total stillhet, inte en vindpust.

Massor av stjärnor mellan moln som seglar över mig bortåt Turkiet. Månljus glimtar till då och då mellan samma moln. Ljusblink från bergssidan ovanför huset: Petros håller sig kvar hos fåren hela natten, lamningen har börjat.
Dessutom förekommer det fårtjuvar, så han har bekymmer.

Ljummen luft, den 12 december...det kan man inte klaga på, verkligen inte.

På FB visar mina vänner vinterbilder från Hälsingland och andra håll, på TV ser jag isbjörnar och pingviner och snöleoparder, fusksnö faller i Hollywood-julfilmer. Det är alldeles lagom för mitt vidkommande.

Hibiscusen blommar för fullt, mandelträden har enstaka blommor, gräset växer mörkgrönt överallt...

Nåja. För att får och lamm ska ha något att äta och mina växter ska trivas hoppas jag på några rejäla regn nu snart. REJÄLA, alltså. SNART.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.