|
|||
|
|||
Hjälp en oerfaren!
Hej Allihopa!
Jag tänkte i de första dagarna i april dra med min andra halva på en miniluff i Kykladerna, ca 10 dagar. Han fyller 18 och tänkte att det skulle vara den perfekta presenten, det enda problemet är bara att jag inte har den blekaste aning om... Det mesta faktiskt. Är i princip helt oerfaren när det gäller Grekland, i synnerhet när det gäller öluffning. Jag har skummat igenom tidigare inlägg här och ser att många rekommenderar att inte ta för många öar då det lätt kan bli stressigt. Har dessutom läst att det fortfarande kan vara ganska kallt så tidigt på våren, är det någon som har erfarenhet av ungefär hur temperaturen är? Så min undran är då, vad rekommenderar ni för rutter/öar? Denna gången är vi inte ute efter värsta partyställerna, snarare genuina byar, vackra landskap, trevliga människor och såklart god mat. Ett plus hade varit om det dessutom inte fräter ett allt för stort hål i plånboken! Hur stor budget tror ni behövs till två ungdomar som inte har några större krav på boende? Vi är båda självständiga och kan ta vara på oss, så krångliga färjetider och långa resvägar är inget problem, behöver mest bara hjälp med bakgrundsinfo! Vilka färjor, restauranger, boenden etc som rekommenderas. Är det bästa att flyga till Aten, har ni isåfall någon rekommendation på bra flyg dit? Ett så detaljerat svar som möjligt uppskattas, tack så mycket på förhand för er tid! Linnea |
|
|