|
|||
|
|||
Avlyssnat de senaste veckorna
Giorgos Alkaios Live Tour
En dubbelcd + en bonuscd med tre spår. Alkaios har varit lite överallt på turne. Detta är förmodligen en liveupptagning (kanske rentav en bootleg) från någon av konserterna. Den är för poppig för mig. För mycket ylande elgitarrer för att låta grekiskt. Tycker det är bäst när han spelar lite lugna traditionella låtar på cd 2. Mera popkonsert än grekisk konsert. Sotis Volanis - Tak Tak (November 2005) Volanis har aldrig varit någon av mina favoriter. Här är han rätt bra. Jag tycker inte att han sjunger speciellt bra normalt sett. Här är sången och cdn rätt okay men någon höjdarcd är det inte. Giannis Vardis - Meta (Oktober 2005) Hygglig men ändå färglös cd. Vardis är aldrig riktigt dålig men sällan heller riktigt bra. Antonis Vardis är det mera drag i. Giorgos Giannias - Proto 8ema (November 2005) Giannias sjunger bra och har oftast bra material men saknar utstrålningen som gör en bra artist. Ända en bra cd. Xristos Pazis - Halara (November 2005) Pazis är normalt mycket bra men här är det också lite trist och rätt mycket gammal skåpmat. Ingen höjdare denna gång! När kommer det nya bra skivor??? Cdskivorna med Mitropanis, Basis och Adamantidis från i våras och Remos och Vertis från hösten har varit bra men sedan... Detta blev gnälligt som bara den men jag tycker inte det kommit så mycket bra. /pawik |
|
|