|
||||
|
||||
Linslus
...får jag nog snart heta av svenska kompisar...har varit i olika lokal-TVprogram fyra gånger den senaste tiden!
-Först var det TV12, då vännen Dimitris Kardoulias ville ha en bisittare när han skulle berätta om AMONI:s program. Det var inte särskilt nervöst, för Evi som var programvärd ställde bara snälla frågor och kameran var på vettigt avstånd. -Sen hade vi utställning av keramik i AMONI:s lokaler, eftersom en duktig keramiker, Evangelia Makrynaki, haft lektioner för barn om keramik, och deras- och hennes- verk ställdes ut för en entusiastisk publik, låt vara mest stolta föräldrar, men det var trevlig stämning och en hel del av Evangelias grejor blev sålda också (trots den berömda ekonomiska krisen vi genomlever). Och vem kommer och stoppar en kamera två centimeter från min näsa? Just det, TV12-fotografen. Vad tycker ni, fru Pizanias? - Svara något klokt och genomtänkt, den som kan , i det läget... -efter några dar hände samma sak med den andra kanalen, Aigaion TV, men då var jag beredd och gömde mig i stort sett bakom dom andra. -och så idag, då, kom AigaionTV:s Mammas Charamandas hem till oss för att filma två hittehundar som någon idiot släppt av i vår by och som har bosatt sig i vår trädgård. Jättefina hundar, ganska små, snälla och vänliga och hungriga. Jag blir så arg ! Man får inte göra så här! Kanske de har rymt hemifrån och en sorgsen ägare far runt och letar nu? Jo visst...säkert...men det fick jag i allafall sagt på TV, så att man vet var man kan hämta dem. Men det troligaste är att de är dumpade. En tysk väninna ska se till att de får nya hem i Tyskland, men det är en omständig manöver, med sprutor och pass och bur och någon som ledsagar dem vid framkomsten och väntar tills nye ägaren kommer till flygplatsen. JÄTTEFINA hundar, så där halvårsgamla. Kanske nån kalimerian är intresserad? Jag fick också tillfälle att berätta om kalimera och dess stora vänkrets, och det var med stort intresse Mammas lyssnade. Men nu har linslusen fått nog, mer TV blir det inte. På stan i morse träffade jag en väninna som bad mig hälsa att hon har en tvåa att hyra ut i Pothia, Ag.Stefanos närmare bestämt, med fin utsikt över hav och hamn och stad. Skicka ett PM om du är intresserad. |
|
|