|
||||
|
||||
Varning för Moscow i Gamla stan
Vi har nyss kommit hem från en vecka på Rhodos. En mycket bra vecka med fint väder, men jag vill här utfärda en varning för restaurang Moscow i Gamla stan.
En kväll när vi hade ätit middag i gamla stan och mätta och belåtna var på väg hemåt så tänkte vi stanna till någonstans och ta en drink. Vi borde veta bättre efter alla resor vi gjort, att man väljer inte ett ställe på ett torg med en massa inkastare. Men dumma som vi var stannade vi på ”sjöhästtorget” på ett ställe som heter Moscow, i hörnet där de har flera stora papegojor. Jag vet inte vad vi ska skylla på, de såg ut att ha väldigt sköna stolar att sjunka ner i och vila sig i en stund i alla fall. Vi fick frågan om vi ville äta eller bara ha nåt att dricka, och sa att vi bara ville ha nåt att dricka och bad om en drinklista. ”Säg vad ni vill dricka så fixar vi det” sa han, men vi ville ju se priserna också, så vi fick en meny och såg då att det här var inget billigt ställe, drinkarna kostade 9-10 euro, en stor Mythos kostade 5. Kyparen stod hela tiden bredvid och väntade på att vi skulle bestämma oss och frågade vad det var vi funderade på. Vi tyckte att med de priserna så var nog en Mythos det bästa alternativet, så vi beställde in tre stora Mythos, vi var fyra i sällskapet. Efter en stund kommer killen med 3 STORA glasstövlar och ställer fram till oss, säkert runt 2 liter i en sån. Vi försökte säga att det här har vi inte beställt. Jodå, sa han, ni har beställt stora Mythos och det är det här, sen skyndade han sig iväg. Hade vi gjort rätt skulle vi ha klivit upp och gått därifrån, men vi satt snällt kvar och försökte dricka lite av ölen. Naturligtvis blev vi tvungna att lämna det mesta. När vi sen skulle betala notan så befarade vi det värsta och det visade sig att den ölen kostade 18 euro per styck! Alltså 54 euro totalt. Så jag hoppas därmed att ni alla undviker restaurang Moscow på ”sjöhästtorget”. Ät eller drick för guds skull inte där! Jag har ingen aning om hur maten är där, men sånt lurendrejeri tycker jag inte man ska stödja. |
|
|