![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En liten hälsning från Platanias i lågsäsong.
Så har vi då hunnit komma på plats på Sonio Beach Hotel i Platanias. Det är första gången vi är i Grekland så tidigt i säsongen och jag blir förvånad att det är så pass mycket folk här. Vi promenerade längs stranden i går eftermiddag och det var mycket folk som badade även om vågorna gick lite höga, nästan hela vår familj var också och badade. Jag har försökt hitta tecken på kris här men jag tycker inte det märks alls, finns inga tomma butikslokaler (nåja, någon finns det väl), folk sitter på restauranger och kafeterior precis som de alltid gjort. Det måste alltså vara så att det är inte turisterna som har kris, det är någon annan. Vårt hotell verkar inte heller lida speciellt mycket av krisen åtminstone vad det märks utåt. En stor skillnad för dem är ändå att de har blivit av med sitt avtal med en stor charterarrangör vilket gör att de nu får försöka hitta sina gäster på egen hand, detta verkar Sofia klara av på ett bra sätt. Nu ska jag utnyttja den korta tid vi har här men jag återkommer säkert med någon kort rapport till under veckan. Mvh Janérik |
|
|