Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-06-05, 22:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Noahs arche i Chania

jag skrev ett inlägg tidigare ikväll, förmodligen bortom en djupare verklighetsinsikt. vad är det första man rationalieserar bort om det blir sämre tider? förmodligen allt man kan dra in på?!

Tack Janne, för att du berättade om Silke och Noahs arche för 7 år sedan ungefär? Min sambo startade då en liten miniinsamling och lyckades då skrapa ihop 150€ som överlämnades till Silke vilket beskrevs i ett fotoresebrev på Kalimera för länge sedan. Nu under vår semester, ikväll för en timme sedan ungefär så stötte vi spontant på Silke igen, denna underbar människa som vigt sitt liv fullständigt åt sina stackars utsatta djur. Tyvärr är jag sk "manligt" uppfostrad att inte visa några sk svaghetstecken, men ikväll grät jag hejdlöst som ett litet barn inombords. Att träffa denna kvinna helt apropå 7 år senare i en ännu tuffare sits än för sju år sedan gör det nästan till en religiös upplevelse. Tänk att vårt bekväma liv hemma i Svedala går vidare medans Silke som idag är förpassad till en betydligt sämre situation än för sju år sedan, hennes lokal hon huserar i idag är betydligt mindre, och här sover hon på golvet på en yta som är mindre än en normal säng, mitt ibland alla hennes skydsslingar. Silke visade oss en svala, en uggla , hundar och katter i mängder och hon visade lika mycket kärlek och empati för samtliga.
Jag förstår ikväll på Silke att det är betydligt sämre ställt i Grekland än vad vi trodde iaf. Vissa saker hon beskrev och visade klarar jag inte ens av att beskriva i nuläget. Det låter kanske som en överdrift men mötet med Silke gjorde mig liten och ödmjuk. Silke säger att det är mycket sämre ställt sedan den grekiska krisen kom på tapeten fö de få som skänkte eller engagerade sig är borta idag. Detta är inget svenskt problem, och fast vi har djur som behöver hjälp hemma i Sverige så tål detta mäniskoöde absolut att nämnas, och vi är trots allt inne på ett grekiskt forum som analyserar allt med greklandsanknytning. Ikväll så tog jag själv upp plånboken och skänkte 50€, för mig det minsta jag kunde göra. En stund senare skänkte jag ytterligare 50€ med ett brustet hjärta, lika mycket för detta lika fantastiska som tragiska människoöde som för de stackars djuren. Man behöver inte skänka en endaste krona, att tala om detta , länka eller skriva en rad på nätet är att delta i kampen Själv kommer jag att skriva,lägga upp länkar och foton.

Senast redigerad av ricky den 2012-06-05 klockan 22:26.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.