|
||||
|
||||
Sa jag vardagsliv? Fel fel fel...
Här hinner jag nätt och jämnt påstå att vi inte alls roar oss hela tiden, så ringer min gode vän Dimitri och berättar att det är klart nu, planerna har gått i lås, nästa söndag ska vi ha en Stelios Kazantzidiskväll med duktiga lokala musiker.
I morgon ska jag ner till AMONI:s lokal och hämta 25 affischer och lika många biljetter. Sen kör jag en vända runt ön och sätter upp affischer på olika lämpliga ställen, ni ser, nöjeslivet börjar redan innan musikkvällen, för jag hinner träffa och prata med en massa trevligt folk under tiden. Så här, ungefär: Vad säger ni, kan jag få tejpa upp en affisch på er kioskvägg?- Ja, föralldel, vad gäller det? AMONI-arrangemang! Å, AMONI, då blir det bra. Vi kommer om vi hinner... Ingen har nobbat mig hittills och alla lovar att plocka ner affischen efteråt så den inte hänger och skräpar. Jag sa ju att det är trevligt folk. På utomhusteatern i Agios Pandeleimon, alltså, mellan de höga tallarna som mirakulöst nog inte brunnit upp, det är väl helgonet Pandeleimon som håller ordning på sin skog. Söndag 24 juni kl 21.30 , inträde 5 € för vuxna, 4 € för studerande. Man kan köpa öl, läsk och lite annat . Eva och jag har sytt 60 sittkuddar som vi tänker sälja, cementen är hård, och pengarna går till AMONI. Förutom musik träffar man folk. Stjärnhimmel garanteras. Flygplanen från och till Kos ger sin egen atmosfär: lyckliga dom som kommer, stackars dom som åker iväg... |
|
|