Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-07-18, 20:45
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Blandade frågor om Lardos på Rhodos.

Hej!

Jag heter då Hannes (men kallas Hasse) och är 17 år.

Då jag aldrig har varit i Grekland och resan till Lardos på Rhodos den 29 juli i år blir min första i livet så kan inte jag så mycket om Grekland, så ni får ursäkta om jag är lite frågvis. Nyfikenheten är enorm. Så att ni känner till det så har jag sk aspergers syndrom så om ni tycker någon fråga är konstig beror det på det, men ni får ändå påpeka om ni tycker frågan är dum/konstig...om ni vill. Så vet jag det och kan bättra mig!

Jag ska som sagt då till Lardos på Rhodos, hotell Bel Mare.

Här kommer frågorna:
1. Förekommer det ormar inne i Lardos? Vilka arter isåfall? Ormar är kul att titta på tycker jag, även om jag iakttar stor försiktighet och har respekt för dem.

2. Jag är i ett stort behov av att röra på mig eftersom att jag lätt blir rastlös och att jag tycker om att promenera. Är det någon som vet någon bra promenadslinga på cirka 20-30 minuter i normal takt som man kan starta vid Hotell Bel Mare?

3. Hur är närmsta sandstranden?
a) Långgrund eller djup?
b) Sandbotten eller stenbotten?

4. Finns det någon ''supermarket'' som det kallas i Turkiet iallafall (där har vi tidigare semestrat) nära hotellet?

5. Hur är glassutbudet på Rhodos? Kan det jämföras med Turkiet?

6. Hur långt in på kvällen är poolen öppen på Bel Mare hotell? Då jag är kvällspigg och morgontrött kommer jag gärna bada så långt in på kvällen det går, samtidigt som jag gärna sover till 11-12 tiden på förmiddagen.

7. Till exempel vilka djur som inte förekommer i Sverige finns goda chanser att få se i Lardos?

8. Finns det tvättmaskiner på hotellet?

9. Finns det möjlighet till shopping inom promenadavstånd från hotellet?

10. Finns det maneter vid stränderna i Lardos?

Må väl och tack på förhand
önskar Hannes
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.