|
|||
|
|||
(Sydväst/Chania) Vilket ställe passar oss?
Hej!
Har läst mycket på det här forumet innan vår resa i September. Otroligt kul att hitta en sån här sida innan man åker! Vi har tagit två flygstolar ner till Chania Airport den 4:e och tänkte vara på plats 1 vecka. Det var många år sen jag var på Kreta så jag minns inte så jättemycket av ön och därför tänkte jag fråga om råd. Vi är ett par med lätt packning. Våra prioriteringar och tankar är så här: * En fin sandstrand helst inte helt nedlusad av turister/Charter. * Närhet till några rekommenderade lokala tavernor/restauranger. * Gärna någon supermarket/butik i närheten. Vi kommer att stanna här större delen av vår tid men vill ta en dagsutflykt med antingen hyrbil eller buss+båt till Balos. Därför känns Sydväst om Chania som mest lämpligt? Vi planerar att ta lokalbuss från flygplatsen till Chania men har inget emot att behöva byta buss alternativt ta taxi sista biten till hotellet. Hoppas att några vana Kretianer kan komma med lite tips! Vår hotellbudget är ganska generös om det behövs. Tacksam för svar! |
|
|