|
||||
|
||||
To uker på Karpathos blir vel bra?
Hei alle,
Etter å ha fundert lenge på hvor årets Hellas-reise skal ta veien, har vi nå konkludert og bestilt flystoler for to uker på Karpathos fra 2 september. Vi er min kone og jeg på 50. Vi har vært ca 20 ganger i Hellas tidligere. Flere steder på Kreta, Peleponnes, Santorini, Paros, Naxos, Samos, Lesbos, Parga.. I år hadde vi lyst på noe nytt og valgte Karpathos. Jeg har lest ganske mye på nettet og ikke minst her på Kalimera. Planen er å leie bil og reise rundt en del første uken eller litt mer. Overnate 3-4 ulike steder. Litt vestkyst, litt østkyst og litt innlandet. Kanskje Arkasse/Finiki et par dager og evt Lefkos. På østkysten Kira Panagia- og Apellaområdet. Ca siste uken er planen å bo i Pigadia og ta en del båtturer, men kanskje også beholde bilen for max frihet. Båttur til Diafani for tur til Olympos må det bli. Eller kanskje vi bør kjøre dit, for veien er vel kjørbar nå? Ser det er mulig å leie leilighet i Olympos. Har noen gjort det? Kunne være fint å bli igjen når turistbussene har reist for dagen. Foreløpig har vi reservert (men ikke betalt) for siste uken på Alimounda Mare Hotel i Pigadia. Vi vet selvsagt at dette på ingen måte er et typisk gresk lite hotell, men planlegger alle måltider i byen og utenfor hotellet, men fint å ha en litt luksuriøs base Som dere skjønner har vi noen tanker, men tar svært gjerne i mot tips og forslag fra dere erfarne Karpathos-reisende. Vi vil se mye av øya og gjerne bo i hyggelig småbyer med nærhet til tavernaer og fine strender når vi er ved sjøen. |
|
|