Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-08-22, 15:40
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Hälsning från Parga

Hej alla, nu har jag äntligen kommit iväg på min ensam resa till Parga.

Här är jätte fint, men väldigt mycket par , men jag försöker att inte bry mej utan njuta av min semester och försöker att inte tycka synd om mej själv, jag är ju i Grekland .

Borde inte sitta inne när solen skiner och det är 38 grader skön värme utanför men behövde lite kyla, jag har bränt mej som vanligt efter 2 dagar av solande och badande fast jag har smörjt mej konstant. I går tog jag tåget upp till Ali Pachas, det var en mysig tripp.

I dag försökte jag mej på att vandra till Lichnos genom oliv trädsskogen som jag läst om i kalimera guiden, hade med mej Kalimera guiden och följde beskrivningen....men som vanligt går jag vilse, fattar inte vad det är för fel på mej jag går jämt vilse....när jag hade gått och gått i värmen, svetten rann och vattnet hade tagit slut så passerade jag ett vattenreningsverk, jag började förstå att jag var väldigt fel. Jag kom till en liten smal väg där det låg ett hus och en kille höll på att mecka med sin moppe, han tittade undrande på mej och jag frågade om vägen till Lichnos, han skrattade och sa: Turn around and go back, you are very wrong. Han förklarade vägen, jag gick raka spåret tillbaka till Krioneri Beach jag var så varm behövde ett dopp. Få se om jag gör ett nytt försök en annan dag .

I morgon bär det av till Meteora och på lördag blir det Floden Styx/acheron....här ska upplevas...ha det gött
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:43.