Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-10-22, 19:15
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Full fart

...var det på de tre jätteregnskurar vi hade idag. Märkligt nog var det bara vi på södra sidan som fick regn. Varken stan eller turistsidan fick något. Ön är tre mil lång, så det är lite konstigt att vädret kan vara så olika här och där.

Full fart blev det också på våra moppar sen Nikos Loukataris, moppetrollare, trimmat dem. De har gått snart 5000 mil och har haft mycket att kånka på, så det var dags. Och j---ar vilken fart det blev, som hästar på arsenik. Det är inte så att jag kör jättefort egentligen, men jag var ju tvungen att testa i uppförsbackarna, vi har gott om såna här. Vi lär ha 80cc nu under den beskedliga kåpan.

Regnet i förrgår ledde till att gräset har börjat ta fart. Närmare tio-tolv centimeter lite överallt, och ett lätt skimmer av grönt över bergen. Ännu mer lär det växa efter dagens skurar. Det är en fin tid, och mest gillar jag de snabba växlingarna: Hällregn. Sol. Hällregn. Sol. (Som grekiskt temperament...)

I förrgår hade vi besök av svenska seglare. I morgon ska jag få träffa Kari, på onsdag ska jag till tandläkaren, på fredag åker jag till Turkiet. Så många händelser på en vecka! (Vi pensionärer klarar ju bara en sak i taget, men det här ska väl gå.)

Inte riktigt dags att stoppa undan sommarkläderna än, men i dag var det skönt att ha jeans och riktiga skor i stället för kortbyxor och sandaler.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.