Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-11-06, 16:18
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Effektiv dag.

- En del dagar får jag liksom inget gjort. Skyller på att andra hindrar mig genom att pocka på uppmärksamhet hela tiden,eller så är det fel väder, eller så fattas det något som hindrar mig att jobba, elström (vanligt), tvättmedel (glömde handla) eller arbetslust ( vanligast).

- Denna dag har i allafall inte slösats bort på dagdrömmerier och soffliggande.

-Vaknade av kattväckarklocka före sju. Mat! En långpanna blandat ris, fiskrester, torrfoder och en halv konservburk placerades i trädgården. Mottogs med iver.
-Vaskade verandan som var brun av afrikadamm. Tredje dagen i rad...
-Slängde i några trasmattor i tvättmaskinen. Lydde tvättmaskinslagarens råd: ingen centrifugering. Blev bra resultat.
- Frukost till make och svärmor: tänk att vi måste tända taklampan nu, en mulen dag som denna är det nästan mörkt i köket.
-Kaffe och skorpa till mig själv på en nyvaskad veranda. Tyst och fint, bara en fjärran cementblandare och lite vårfåglar, jodå. Vårfåglar.
-Kaffe till fåraherden Petros som återvänt till vårt berg efter en sommar vid Argos.
-Lite datorknappande, hårvård, prat med svägerskan, mer kaffe.
-Till stan med moppen, köpt rödbetor med blast, potatis, ättika, mjölk, toapapper, tillbringare, kattburkar, tvättmedel (det var på tiden) och ett skärp.
-Till tandläkaren, genomgång och rengörning med diverse tortyrredskap. Dock duschade han först med något bedövande.
-Betalade 150 euro för min nya fina hörntand/krona på metallaxel + dagens rengörning. Ganska häpnadsväckande pris och ett bra jobb. Vill någon ha hans adress kan jag förmedla. Urtrevlig kille dessutom.
-Kokade "horta"= rödbetsblasten som vi åt med parmesan och majonäs. Hur gott som helst, lite pyssel med sköljning av bladen men det är det värt.
-Kvar att göra: Inkokta rödbetor, makens favorit.
-Fylla på olja på moppen, och bensin, tur vi har en dunk i garaget, för jag glömmer ofta att tanka och det är långt till närmsta mack.
-Sätta verandamöbler under tak, det ser ut att bli regn.

Små gula fibblor sticker upp överallt, bouganvillean blommar om, bergen har blivit gröna. En fin tid.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.