Jag har sökt lite på orten Limnionas som ligger på Samos sydvästra sida. Hittar inte så mycket info, men det lilla jag hittar verkar positivt. Någon som varit där och har lite mer info att dela med sig av? Funderar på att åka dit en vecka i slutet av juni. Vi vill isåfall hyra ett hus precis nere vid stranden som vi hittat på en semesterbostadssida på internet. Huset har 4 sovrum och en rymlig veranda ut mot havet. Ligger några meter från stranden bara. Vi ska åka tillsammans med en annan familj (som vi isåfall ska hyra huset tillsammans med) och vill komma till en grekisk by som känns genuin och lugn, men där det ändå finns några tavernor och åtminstone en mini market där man kan handla det mest nödvändiga. Stranden får gärna vara fin och någorlunda barnvänlig (reser med två 2-åringar och två 4-åringar). Jag har tidigare varit på Samos flera gånger men aldrig just på den västra delen av ön. Därför är jag nyfiken på att utforska den sidan. Tips? Bilder? Info? Allt emottages med tacksamhet!
Linda