|
||||
|
||||
Är det bara vi som ...
...föredrar gammaldags mobiltelefoner?
Var man ser sitter folk och fifflar med fingrarna , vift, vift, ihop, isär...de här smarta telefonerna verkar oemotståndliga. Jag vill INTE ha en sån. Jag vill ha en telefon med knappar och som duger att ringa med, möjligen också fotografera med, som inte behöver laddas ideligen och som är lätt att begripa sig på. Jag har en sån, är nöjd. Nästan, har inte upptäckt alla finesser än, hittade precis i går hur man stänger av signalen ex. vid möten. Det är alldeles utmärkt bra. Min man har så tjocka fingrar att det inte finns en chans att han ska klara de små knapparna på nya telefoner, och en sån där smart vägrar han överhuvudtaget att diskutera. Hans urgamla Nokia är stor och stabil och perfekt för sitt jobb, men batteriet är slut. Jag klickar på nokiasidor för att se om man kan få tag i en likadan, gammal men ny, alltså. Hittar bara mängder av moderna. Är marknaden för trotjänartelefoner obefintlig? Är det bara vi som vill ha enkla, finessfria telefoner med ergonomisk knappsats och lättförståelig meny? Märkligt, man kunde tro att "vår" kundkategori är ganska stor. |
|
|