|
|||
|
|||
Hyra ut lägenhet , vad tar ni?
Hej allihop!
Jag har en lägenhet på 3 rum, 2 bäddar i vardera sovrum dvs 4 sängar. Stora garderober. tvättmaskin, spis osv finns tillgängligt även om de är ett antal år gamla. 2 balkonger och lägenheten är på bottenvåningen. Denna lägenhet finns i en by utanför staden Kavala i norra Grekland. ca 100 meter till stranden. Lungt område. Får plats med 5 personer. Liten toalett med badkar. Själva lägenheten gissar jag är runt 120 kvadrat. Nu är det så att jag undrar om det är ett rimligt pris att hyra ut den för 500 euro i veckan för 4-5 personer ? Till saken hör ju att man själv måste ju betala för allt vatten som går åt om 5 pers ska duscha, diska osv. Plus självklart el. Jag har frågat andra som inte tycker det är dyrt med tanke på att man får en hel egen stor lgh till sig själva, i ett lungt vackert område så pass nära till havet och allt som behövs. Detta är ingen ny modern lägenhet men den är fin ändå och på en så mysig plats. Själva byn är omringat av stränder flera flera mil och man kan välja och vraka bland stränder. Det ligger ca 5 km från staden KAvala vilket också är en superfin stad. Därifrån kan man ta båt över till den vackra ön Thassos om man så önskar. Jag är lite nyfiken på era åsikter eller vad ni som hyr ut lägenheter under säsongerna tar för era? Tar ni mindre pris om det är t ex bara 2 pers som hyr eller hur gör ni? Jag tycker det är synd att den ska stå helt tom då vi bor i Aten och inte är där så ofta, så kan man lika gärna tjäna lite pengar på den så kan man ju rusta upp den mer och mer eftersom. Mvh |
|
|