Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-05, 17:46
Annamolly Annamolly är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012
Standard Kyrklig vigsel pa Samos laglig i Europa?

Hej!

Jag ar Svensk, min fastman ar Grek och vi bor i England. Vi gifter oss pa Samos i ortodoxa kyrkan i sommar. Hans familj bor pa Samos sa dom kommunicerar med prasten och hjalper till med planeringen.

Den lokala prasten har sagt till fastmannens pappa att vi maste gifta oss borgerligt pa morgonen samma dag, for att var vigsel ska vara laglig utomlands.

De Svenska myndigheterna har sagt att en vigsel som ar godkand i Grekland ar aven godkand i Sverige. Englands myndigheter har samma installning. Och en kyrklig vigsel ar ju laglig i Grekland, heller hur!?

Vi kanner aven ett annat par (han Walesare, hon Grekinna) som endast gifte sig kyrkligt, och har kollat detta med en jurist. Jag har aven tagit kontakt med ett annat par (han Grek, hon Svenska) som inte heller har gift sig tva ganger. Daremot har jag last pa en blogg av en Svenska gift med en grek att dom gifte sig tva ganger!

Sa nu ar jag ytterst forvirrad. Detta kan val anda inte vara en lokal grej? Alltsa det ar val samma lagar i hela Grekland?

Jag vill verkligen inte gifta mig borgerligt.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.