Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-10, 19:42
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Från Santorini till Folegandros till Ios och?

Hej,

Jag kommer att flyga till Santorini och landa den 11/6 kl. 06.15 på morgonen. Vill ta mig ut till Folegandros så snabbt som möjligt på morgonen då jag landat. Vill stanna på Folegandros runt fyra dagar. Från Folegandros sen till Ios och sen från Ios till någon mer ö innan jag åker tillbaks till Santorini för att spendera en tre-fyra dagar där innan den 25/6 då jag åker hem. Eftersom den grekiska pingsten infaller runt den 24 i år så har jag förbokat ett hotell i Thira från den 22/6. (Måste alltså vara tillbaks på S tills dess.)
Min undran är: Brukar det gå båtar direkt till Folegandros så tidigt på morgonen från Santorini varje dag under sommaren?
Bör man förboka boendet om man vill bo uppe i den fantastiska choran?
Att det går båtar från F till Ios har jag förstått det som. Var är det bäst att bo på Ios?
Jag vill inte bo nästgårds till partymyllret helst. (Jag är en gammal människa nu) utan gärna där det är lite lugnare.

Och sen skulle jag vilja se en ö till...
Har funderat en del på Amorgos som lockar mig väldigt, men det verkar komplicerat att ta sig dit från Ios. Och då jag bara har sammanlagt 15 dagar på mig så bör det kanske vara en ö som ligger lite närmare. Förslag emottages tacksamt. Jag undviker gärna de största charterparadisen men lite liv och rörelse är alltid trevligt.
Och så till sista frågan: Hur i alla mina dar gör man för att ladda upp ett foto till profilen? (fast det kanske hör till ett helt annat forum förstås)
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.