Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-12, 17:17
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Jag har flugit med RA en gång, till Edinburgh. Det var inte absolut inte billigare än andra flygbolag, RA råkade bara ha bättre flygtider just den gången. Och själva (boskaps)transporten var väl inte sådär jättetrevlig.

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Kan tillägga att vi betalar 1900 NOK för 3 personer t o r Rygge-Chania
Jag letar också vettigt flyg till Chania i sommar, för två personer. Vi vill vara borta ungefär tre veckor och kan åka tidigast runt sista helgen i juni. När jag kollar Ryan Air från Rygge är det bästa jag hittar 4/7-25/7. Då börjar priset på 7845 NOK för att när man spökbokat klart sluta på 9175 NOK. Inte speciellt billigt i mina ögon...

För att hitta de där superbilliga biljetterna med RA måste man tydligen ha tur, de är aldrig speciellt mycket billigare än andra bolag just när jag kan/vill åka. Ett annat aktuellt exempel; vi ska åka till Barcelona i påsk och har bokat med KLM/Air France. Visst, vi kan komma undan några hundralappar billigare med Ryan Air - men då landar vi 19.20 på kvällen på Girona flygplats som ligger 9 mil norr om Barcelona. Flygbussen tar 1.15 timmar och kostar 50 EUR för båda. Där försvann den förtjänsten...

/kimsch

Senast redigerad av kimmen den 2013-02-12 klockan 18:10. Anledning: Tillägg
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.