Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-04-09, 21:50
Lopez Lopez är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 183
Standard Paleochora - Sfakia

Hej alla gamla Kalimera vänner
Var länge sedan jag var aktiv här, men jag har hela tiden noga följt alla trevliga konversationer. Anledningen till min frånvaro har inte varit minskat greklands intresse, utan snarare upptäckten hur stor världen egentligen är. Har senaste åren gjort fantastiska resor tilll bl.a. Indien, Malaysia, Filippinerna och Borneo, men nu i sommar skall vi åter till en av mina favorit platser på jorden, södra Kreta (sorry Jannis på Aghatonissi, jag försökte.....) Detta blir en liten "budget-variant" med flyg till Chania, sedan Paleochora - Sfakia - Rodakino - Chania. Ingen bil, utan buss och båt som på den gamla goda tiden (ja,ja lite taxi också).
Nu fråga till alla Kreta veteraner;
- är det fortfarande så att båt mellan Paleochora - Sfakia innebär byte i Agia Roumeli????
- vad jag kan se går det bara en buss på fredagar mellan Sfakia och Chania tidigt på morgonen. Är det så, eller har jag missat något (vi talar juli)?????

Känns jätte bra att vara här igen och ha en härlig resa att se fram emot till ett av mina allra första och största paradis.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT