|
|||
|
|||
Hemma igen!
Då var man hemma igen efter en helt fantastisk vecka i Parga!! Första gången jag var där men absolut inte sista. Verkar vara så att man återkommer år efter år och gärna flera gånger per år. Det var verkligen inga problem att åka på egen hand, träffade flera trevliga människor som också åkte själva, bla Marja som jag fick kontakt med genom detta forum! Hon är dock kvar och njuter av livet i Parga ytterligare en vecka
Bodde på hotell Villa Perivoli. Bra hotell med perfekt läge ett par minuter från hamnen och stranden. Ingen pool eller frukost men det var så jag ville ha det. Hade turen att få ett annat rum än det jag bokat, fick ett av de större nyrenoverade rummen bara för mig själv Bageri och flera supermarket runt hörnet. Var lite orolig för att det skulle kännas tungt med dessa backar men det var inga som helst problem. En morgon gick jag till Lichnosstranden genom olivträdsskogen. Tog cirka 1 timme, Vingguiden hade en bra karta som var lätt att följa. Dock tog jag båten hem (tyckte det räckte med motion den dagen) kostade 4€ enkel väg. Var även på Valtosstranden en dag, inga problem att promenera dit heller. Båt 2€ enkel väg. Jag märkte inte heller av några mygg men jag brukar inte ha några problem med det. Det är svårt att rekommendera någon speciell restaurang men Stefanos på kullen mot Valtos var riktigt bra men den jag tyckte var bäst låg på ön Paxos dit jag och Marja åkte en dag. Taverna Blue Grotto, en mycket liten taverna med bara några få bord långt in bland gränderna inne på en liten bakgård, men hittar ni den blir ni nog inte besvikna. Har haft en riktigt bra semester så det var tufft att gå till jobbet tidigt i morse, går ju snabbt att lägga sig till med semestervanor (eller ovanor) Vill önska er alla som ännu inte kommit iväg till Parga en riktigt skön och avkopplande semester!! /Lotta |
|
|