Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-06-27, 18:29
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Hönshus , nej femstjärnigt hotell...

Vi har en trevlig grannfamilj tvärs över dalgången. Frun i huset är andrakusin med min man i en sån där komplicerad kedja av släktrelationer. Jag tror att de har gemensam mormor om man går en och en halv generation bakåt, eller liknande.

Inte viktigt. Viktigare är att en av sönerna föder upp rapphönor och hade plats för en ny bur. De som känner min man vet att han är oerhört duktig att meka och snickra, men, MEN, hans (icke erkända) valspråk är "varför ska man göra det enkelt när man kan krångla till det?"

Alltså, nu pratar vi inte hönshus här, utan om en lyxbostad i två våningar, inställd i en stor bur av galvaniserade stålrör + och nät. Det var hämtning av rör, det var mätande och kapande och svetsande och monterande i flera dagar.

Buren är på plats i deras trädgård, och hotelldelen ska bli klar i kväll och på något mystiskt vis placeras in i buren . Det var hämtande av fanerskivor och mätande och kapande och borrande och skruvande och monterande, och diskussion om varje moment, förstås, om hur och var och hit och dit och fram och bak och upp och ner och si och så. De roar sig helhjärtat.

I början hade vår granne två ägg som kläcktes. Dessa små hönor har nu börjat lägga egna ägg och han har en specialbur som börjar bli för trång.

Nu skojar dom om poolen och balkongerna och trädgården som ska finnas runtomkring.

Men som sagt, varför göra det enkelt om man kan krångla till det...

Senast redigerad av Monica P den 2013-06-27 klockan 19:05.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT