Så ser det ut i Rafina
Bodde två nätter i Rafina i slutet av juni och kan berätta att både Hotell Corali & Hotell Avra är bra, Avra stort och modernt medans Corali enkelt mindre familjehotell. Avra 80 euro dubbelrum inkl. mycket bra frukost. Corali 60 euro dubbelrum exkl frukost (fanns inte frukost men det finns bagerier och caféer rakt utanför). Enbart frukost på Avra kostar 10 euro/pers. Båda hotellen rent och fräscht, bra WiFi på Avra men på Corali funkar det så där. Bäst i markplan vid receptionen och strax utanför!
Båda hotellen ligger på mycket bra gångavstånd till/från båtar (ca 500 m), flygbussen (ca 200 m) och till stranden ( ca 800 m) som är helt ok att slå bort några timmar på. Stranden är för övrigt, om jag inte missminner mig, "blåflaggad" dvs rent och fräsch vatten mm. Ett helt underbart torg med ett mycket rikt grekiskt folkliv med såväl ung som gammal. Caféer och restauranger hur många som helst både nere i hamnen och runt torget. Bussen till och från flyget tar ca 30 min och kostar 3 euro. Avståndet in till Atens Centrum är ca 25-30 km. Res. mig för rumspriserna eftersom det var sista minuten priser. Om ni bokar på Avra be om ett rum med havsutsikt.
|