|
|||
|
|||
Direkt från Pigadia
Hej alla kalimeror!
Sitter på balkongen i Pigadia och blickar ut över havet. Är min första gång här och han nog hittills inte blivit så värst imponerad Blåst riktigt mycket har det gjort i flera dagar nu, så pass att man nästan övervägt att ta en kofta med sig när man ska ut på stan på kvällen..och detta är ändå Grekland i augusti!! Är fösta kvällen idag då det är lite lugnare Stranden i Pigadia är kanske inte allra sämsta men lätt bland de sämsta i alla fall jag varit på, själva strandremsan är bitvis ok, men oj så stenigt botten!! Bara enstaka metrar med sand och då har vi ändå provat nästan hela vägen bort mot Mediterannean.. och ironiskt nog har det inte gjort så mycket då det blåser så pass att man inte direkt tycker att det är skönt att gå i. Inga vågor, bara detta blåst Ammopi har vi varit till idag, den lilla strandplätten längst bort var underbar, men fullsmockad, då vad jag förstått så är det en av de få stränder där det är lite lä. Gillar själva staden dock, och det finns att hitta riktiga 'grekiska' ställen, vilket inte alltid är en självklarhet har jag lärt mig under mina resor till Grekland. Hoppas innerligt att Karpathos motbevisar mig framöver, då vi ju inte alls varit på så många ställen än, dock tror jag inte att det kommer att bli någon favortö |
|
|