|
|||
|
|||
Dröm ön mellan Santorini och Aten?
Tjena.
Min fru vill så gärna se solnedgången på Santorini som en del av vår bröllopsresa och det kan jag ju inte förneka henne, men det känns som tre fyra nätter räcker där innan vi tar några nätter på en annan ö på vår resa in mot Aten. Frugan har en tendens att bli sjösjuk och jag känner att katamaranerna inte är något vidare alternativ, jag tror helt enkelt att en färja funkar bättre även om det tar lite längre tid. Min lilla fråga är helt enkelt: Vilken ö skulle ni rekommendera till oss, en ö som bör ligga mellan Santorini och Aten som man kan åka färja till och från, en mysig ö med fina stränder, schysst hotellrum (max 40 euro/natt), gärna med havet direkt utanför dörren eller balkongen. Framför mig ser jag hur jag vaknar först, går ner till supermarketen och köper färskt bröd, tillagar frulle som vi intar på balkongen med utsikt över havet innan vi går ner till stranden och njuter av sol och bad. Kanske en greksallad och en Pastisio till lunch som sköljs ner med en kall Mythos för att på eftermiddagen gå till hotellet och chilla lite vid eventuell swimmingpool.Vår kvällsunderhållning på denna dröm ö kommer bestå av en god middag, nån drink och sen sitta på balkongen och spela yatzy, njuta av ett glas vin och höra vågornas brus. Denna ö ska som ni märker bara vara mys Resan kommer att gå av stapeln 11 sep och vara ca 8-9 dagar. Så alla "Kalimeror" var inte blyga nu utan leta i era minnen efter denna ö och kanske tom nåt hotell att reka till oss. Tack på förhand/ Olympiakos Ps. Jag har inte besökt nån annan ö i Kykladerna än Ios, Paros tidigare så vi litar på er. |
|
|