Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-09-08, 18:56
Wallo Wallo är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2013
Standard Hjälp en obegåvad - Kato Stalos hotell Panorama

Hej!

Resan bokad till juni 2014, två veckor all inclusive på Hotell Panorama i Kato Stalos. Lite för tidigt att börja planera, men ni vet säkert hur det är när resan väl är bokad...man kan inte låta bli!

Det blir första gången på Chaniakusten för hela resesällskapet, och jag har läst mycket både här på forumet och på andra sidor. Men, det är några saker jag absolut inte blir klok på:

1. Hotell Panorama. Man kan gå ca 1 km och ska då hamna i centrum. Men centrum, är det Kato Stalos som avses?

2. Om man går över den nya gångbron så hamnar man på stranden som av många beskrivits som dålig på grund av mycket sten. Är det gångavstånd till finare stränder också? Men gångavstånd menar jag högst 10 min.

3. Om ej gångavstånd, ska man åka bussen och hoppa av någon speciell stans?

4. Om det är någon som bott på Panorama tidigare; hur är det med Panorama Blue och vuxenpoolen egentlligen? Kan man uppgradera till vuxenavdelningen utan att uppgradera till sviten? Dessa går nämligen bort då flera har skrivit att solen inte når den sidan förrän ca 16.

5. Marknaderna i Chania - är det enbart mat man kan köpa sig? Och vilka dagar är det som gäller egentligen? Kan man börja med marknaden och sedan finna en strand inom gångavstånd?

6. Ovan nämna strand som ligger vid hotellet; SÅ jäkla dålig kan den väl inte vara? Jag är nämligen en poolmänniska men en i sällskapet ska absolut ligga på stranden är det sagt. Kan denne då överleva att man stannar på hotellet några dagar utan att åka till annan strand? Har man all inclusive så ska det banne mig utnyttjas!

Många tack för eventuella svar...kommer nog dyka upp fler frågor under året framöver. Bare with me!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.