Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-10-25, 16:20
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Mölleberga, Skåne
Inlägg: 50
Standard Född i fel land!

Efter en lång resdag landade vi äntligen på Kreta i går eftermiddag. Mellanlandningen i Athen gjorde dagen lång även om sonen och jag försökte pigga upp oss med lite flygplatsshopping!

Men så landade vi äntligen på Hotel Frida. Så mysigt och fint och vilket välkomnande vi fick! Jättefräsch lägenhet där badrummet verkar helt nytt och en terrass med hela havet och stan framför oss och bergen på båda sidor om oss som ramar in det hela till vykortsvackert!

Vi hann med att provbada båda poolerna och bestämde sedan att äta middag ute, på hotellets lilla lilla restaurang med en vidunderlig fin utsikt över Chania by night. Frossade i Moussaka, svärdfisk, souvlaki, tzatsiki och bara njöt! Bra idé att inte gå utanför hotellet, eftersom ett barn somnade i sin middag. En synnerligen jobbig resdag!

Imorse gick stora pojken och jag ner till Nea Chora och köpte bröd i bageriet och lite frukostyoghurt med honung. Ute på terrassen. I solen! Åh, varför bor jag i ett land där man bara kan vara ute halva året, eftersom andra halvan är ålamörk och bara regnar och blåser! Min själ (och min mage! ) är sydeuropeisk!

Idag badade vi i havet.. Varmt, härligt och stora roliga vågor! Vi var nästan helt själva på hela stranden! Bara två personer som promenerade förbi oss..

/Helena - som njuter och tinar upp!
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT