|
||||
|
||||
Sv: Din bästa stund i Grekland
Jag har massor med ”din bästa stund i Grekland”. Men om jag måste välja en enda så var det när jag och Camilla gifte oss på Santorini.
Vi red fram till den hjärtformade poolen på varsin utsmyckad åsna till tonerna av Mendelssohn. Runt poolen stod vår släkt och våra vänner från Sverige och Grekland och väntande. Efter ceremonin, när prästen sa att nu får ni kyssa varandra, så gjorde vi förstås det. Precis när vi kysste varandra släppte Paris ut 20 vita duvor. När vi satte oss vid honnörsbordet tittade jag ut över dansgolvet, livebandet började så sakteliga spela grekisk ömusik, kvällen var varm, fullmånen lyste, festen väntade, och jag kände mig så lycklig. När jag tittar uppåt ser jag två vita duvor sittandes på elledningen ovanför mig och Camilla. De satt där hela kvällen. De andra duvorna flög hem. Paris pratar fortfarande om de där två duvorna. Hur konstigt det var att de stannade kvar, och satt ovanför just oss. Det är en av mina bästa stunder i Grekland. Om den dagen, och hela bröllopsveckan, finns det mycket att berätta, och det ska jag göra någon gång. |
|
|