Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-11-28, 21:46
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Kreta just nu

Fantastiska höstfärger i bergen och massor av nyfödda lamm och katsikas som skuttar omkring bara minuter efter de kommit till världen.




Dessutom har vi upplevt en av de mest fantastiska händelserna under våra 22 år på Kreta.
3 km upp i bergen från Koustogerako var vi den 25 med om en panigiri, som var helt utöver det vanliga.
Vi vandrarde upp till den lilla kyrkan Agios Katerini, som är byggt till minne av en händelse under 2:a världskriget.
Stämningen häruppe gick att ta på. Här sjöngs de fantastiska sångerna, här åts mat och dracks vin, åts baklava och dracks tsikoudia, här sköts med pistoler, här berättades historier, här fanns t o m en riktigt fin kri-kri med.
Naturligtvis har jag foton från skjutandet men man vill inte att de skall visas och det respekterar jag självfallet.
Som enda utlänningar och svenskar (tysk hade inte varit populärt), som talar lite grekiska blev vi nästan mottagna som hedersgäster.
Vi känner sedan tidigare människor från byn och har nu fått nya och fantastiska vänner i Koustogerako och byarna runt omkring.
Jag har läst mycket om händelserna och fick nu träffa personer som deltagit i dessa eller deras släktingar.
Själva vandringen upp och ner var ju en upplevelse i sig, vilka fantastiska vyer och vilka fantastiska berg.
Den här dagen avslutades sent och kommer att bli oförglömlig.
lars
Kriti stin kardia mou

Senast redigerad av lars den 2013-11-28 klockan 22:16.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT