|
||||
|
||||
Otroliga regnmängder
Det har regnat så infernaliskt hela natten och när jag ser på lite olika väderkartor är det Rodos som just nu får ovädret från oss.
Det har inte blåst, utan regnet föll rakt ner, oavbrutet, i timmar, lugnade sig lite, började om. Jag gick upp från den sköna sängvärmen då och då bara för att titta på spektaklet. Nu är det halvsoligt och vattnet har redan sjunkit undan - det var riktig översvämning i vår trädgård och en fors utmed backen neröver. Hur det är nere i stan kan jag bara gissa...foton kommer säkert på Facebook med diverse skämt om inköp av gondoler och sånt. Folk är rätt luttrade, det pratas och pratas om vad man kan göra för att hejda flödena längre upp i stan, men inget rejält har blivit gjort. Vattnet är ju välkommet på många vis, men helst skulle vi ju vilja ha ett sånt där lugnt och trevligt regn som inte orsakar översmämningar. Nåt att komma ihåg i sommar när vi flämtar i värmen och slokar ikapp med växterna. I övrigt händer det ingenting här hos oss, vi äter och läser och slöar. |
|
|