|
|||
|
|||
Villrådig! Alla råd & tips uppskattas
Hej på er alla och tack för ett suveränt forum som har gett mig kött på benen när det gäller allt om Grekland. Ändå så behöver jag nu er hjälp.
Jag ska tillsammans med min bror och far ut och fira den gamle mannens 60-årsdag med en resa den första veckan i oktober. Vi har kollat runt lite och har fastnat för Kreta som tycks vara en trevlig ö (var där för drygt 15 år sedan och minns inte mkt) och som verkar ha ett helt okej väder vid den årstiden. Rhodos kan också vara ett alternativ. Beslutsångesten gäller om vi ska välja Paleochora eller Rethymnon stad. Ett wildcard kan sedan Rhodos stad vara. Jag och min bror är i 30-årsåldern och farsan ska som sagt fylla 60 till hösten. De två är väl främst ute efter avkoppling med sol och bad, samt god mat på trevliga restauranger. Jag är däremot lite mer rastlös av mig och vill när jag tröttnat på stranden/poolen kunna ströva runt på egen hand i mysiga och trevliga områden, eller sitta och ta en kaffe i vackra omgivningar. Undviker gärna dom mest turistiga stråken och nattliv och festande är vi inte intresserade av. Hyfsat lugnt och fint ska det vara, men bra matställen vill man såklart ha. Hotell har vi mer eller mindre bestämt på samtliga orter så det problemet har vi inte direkt - däremot, om ni kan hjälpa oss på traven med vart vi ska ta vägen så vore det helt perfekt! |
|
|