Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-02-15, 20:00
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Panorama Grekland

Så då har jag besökt Greklandsmässan i Globen, trots att det var ett riktigt kallt och regnigt Stockholm idag.
Det var riktigt trevligt att få provsmaka lite mat och godsaker, mest olika oliver, olivoljor, ostar och godis. Lite plockmat från Kreta fanns där också, även om det mesta var slut när jag kom dit (vid 1-tiden). Massor av resebolag som presenterande sig och så kunde man anmäla sig till olika tävlingar för att vinna resor, jag deltog i en tävling där man kunde vinna en gratisvecka någonstans i Grekland och i en annan där man vinner en resa till ett lyxhotell i Almyrida. Få se hur det går. Även om jag inte tror på turen att vinna nåt så är det kul att delta, chansen finns ju trots allt.
Jag kom hem med en flaska olivolja tillverkad i Halkidiki, stora gröna oliver med paprika och så en ost jag inte hört talas om förut, men som var jättegod: Manouri. Den är gjord på får- och getmjölk precis som Fetaosten, men var ändå mycket godare än Feta, tycker i allafall jag.
På övervåningen var det utställning om Cypern, resebolag som presenterade sig och så en del fina tavlor och fotografier från Cypern. Fotografierna var svartvita och alla var på gamla män och kvinnor, men trots att deras ansikten var rynkiga och lite slitna, så var det så vackra människor.
Den här mässan var det verkligen värt att besöka. Hoppas många fler Kalimeror går dit, det är ju imorgon också.
Trevlig lördagkväll på er.
Marina
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:47.