Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-03-01, 16:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Personangrepp eller inte...enligt mig är det sant. Och mobbing...nja, den som själv uttalar sig om det ena än det andra och ofta trampar folk på tårna bör kanske tåla det Och sakfrågan var väl från början Bildgåtor och då förstod jag inte ens varför det börjades diskutera om mindre berestas beteende och de tog mer illa upp vid kritisering av favoritön Är inte det ett översitteri att uttala sig på det viset...? Eller tycker du det var sakligt?

Men om folk inte klarar av mina inlägg så tar jag på mig andraplatsen på listan över anledningar till att folk lämnar Kalimera... Förstaplatsen är sen länge upptagen
Man har inte bara ett ansvar för det man skriver utan också för hur man tolkar och uppfattar det andra skriver. Alla uttrycker sig olika och alla nyanser kommer aldrig fram. En del är övertydliga och missförstås ändå ibland. En del är mer korthuggna i sitt sätt att skriva och missförstås också.
Jag förstår att EvaL kan uppfattas som att hon kommer med pekpinnar ibland eftersom hon uttrycker sig lite korthugget. Men eftersom jag känner henne lite, och vi faktiskt har pratat om detta en gång, så vet jag att hon inte menar så. Hon är inte det minsta dömande och tycker som de flesta andra att var och en ska göra precis som det passar en själv. Hon har inte heller någon enda gång skrivit några nedlåtande ord till eller om någon i forumet. Däremot har hon många gånger talat om vad hon tycker om olika saker. Och som sagt, hon gör det på ett kort och lite krasst sätt, som jag förstår kan misstolkas. Men den som läser har som sagt också ett ansvar att tänka efter om skrivaren verkligen menar som man själv först uppfattar det.

Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:16.