|
|||
|
|||
Tips på öar
Hej!
Jag och min sambo kan inte bestämma oss! Vi ska åka till Grekland 1 vecka i slutet av Juli och är öppna för förslag. Hotell eller lägenhetsrum spelar ingen roll. Vi vill ha det lugnt, trivsamt och rent/fräscht. Är inte ute efter all inklusive (som mest frukostbuffé, men köpa med nybakt bröd från supermarket är inte fel det heller!) och vi slipper gärna barnfamiljer. Vi söker en romantisk ö med "äkta grekisk känsla", dvs inte för uppbyggt/turistfällor, men inte heller helt öde! Vi vill gärna ha nära till en större stad, trivdes bra när vi bodde på Kreta med 15min bussresa till Chania. Vi kunde äta gott i gränderna eller längre bort i hamnen, handla lite kryddor m.m.., ta ett par drinkar för att sedan ta sista bussen tillbaks till hotellet. Ännu bättre skulle det vara med en stad inom promenadavstånd så vi slipper passa busstider. Pool är inget måste, men hotellet bör ligga "intill" minst en strand så vi kan svalka oss de dagar som blir lite lugnare. Vi vill kunna hyra bil, se lite kultur/historia och fina stränder: både större/kända och små mysiga badvikar längs vägen. Snorklar gärna. Är ett plus om det är flygplats på ön och inte allt för långt till hotellet. Tack på förhand!! |
|
|