Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-05-17, 18:56
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard I morgon gäller det...

Val till kommuner och landsting, hur intressant låter det?

Det är oerhört spännande, tro mig! Inte bara på min ö, utan över hela landet har det poppat upp nya kandidater till kommunledning och "periferia"-ledning. Ingen gång i historien har det engagerat så många nya att ställa upp.

Orsaken är väl krisen, kan jag tro, som har fått folk att reagera. Odugliga storpampar har avslöjats -obarmhärtigt. Nya, unga och arga medborgare har sagt ifrån: nu räcker det!

Frågan är förstås,om engagemanget räcker till att få med sig den mindre alerta befolkningen, eller om man kommer att rösta som man alltid gjort. Det är därför som det är spännande.

Senast en halvtimma sen hade jag här hemma en diskussion med en bekant ung man som ville att vi skulle rösta på hans kandidat X. Jag sa , du vet ju att jag sympatiserar med Y, jag ändrar mig inte...det blev en trevlig diskussion och han hade goda argument.

I morgon alltså. Om någon får klar majoritet är det färdigt då, men alla tror att det blir en match mella de två som får mest röster, nästa söndag.

EU-röstningen är också nästa vecka.

Den nya kommunledningen tillträder i september.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.