Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-05-21, 11:03
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Efter fyra veckor i Grekland ...

Det var den 13:e april jag och min man åkte till Tilos för att åter få uppleva våren och påskfirandet. Den 27:e då vi kom tillbaks till Sverige var det bara att tvätta och packa om, för att några dagar senare, tillsammans med tre väninnor, åka till Kreta och Agia Marina. Efter fyra härliga greklandsveckor packade jag ner solen och åkte hem till Mälardalen. Undra på att vi hade övervikt!

Hade tänkt skriva ett lite om Tilos. Men när jag läste det fina fotoresebrevet från Annki beslöt jag mig för att avstå. Eftersom vi var grannar (alltid) på hotell Irinoúla blev det att vi träffades en hel del under påskfirandet och har därför många liknande upplevelser och fotat en del liknande objekt - även i Megáli Chório där vi inte, var tillsammans.

Janne! Så lite fåglar som vi såg den här gången har vi aldrig tidigare upplevt. Trots att min man gick omkring med kameran hängande vid höften för att kunna skjuta snabbt. Jag hade i alla fall turen att under några sekunder få se en skymt av biätare - trodde det var stora gula fjärilar. Men vi hade oturen att inte vara vid stranden då delfinerna hälsade på. Men det blir förhoppningsvis fler tillfällen.

Jag kommer att lägga in några bilder i fotoalbumet. Måste först få lite hjälp. Och eftersom jag gillar att skriva, vem vet! Kanske kommer det någon liten berättelse eller reflektion från någon av resorna.

Sjöborren.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.