|
|||
|
|||
Återbesök till Kreta
Jag har efter många års ointresse upptäckt att jag ville besöka Kreta igen. Det har gått över 25 år sen jag semestrade där senast och det var andra gången jag var där.
Nu var jag sugen att åka igen, men eftersom Kreta är så stort och har många resmål att välja på, så var det svårt att välja. Och eftersom jag bokar charter, orkar/vågar inte boka flyg, boende, transporter var för sig, så valde jag en kombinationsresa. Jag stannar i 2 veckor, och första veckan blir det Agii Apostoli och andra veckan Rethymnon. Inte så stor spännvidd, båda orterna ligger ju till exempel på norr- och västsidan, men för mig som är bekväm och bara åker charter är det rena äventyret. Det ska bli kul att åka, det blir i mitten av augusti så det är ju ett tag kvar. Förmodligen är det smällhett just då, men vill inte vänta till ännu senare och inte heller ha semester för tidigt på året. Men om jag efter den här resan vill återvända, så väljer jag kanske maj/juni eller september/oktober nästa gång, för då är jag förberedd. |
|
|