Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-06-04, 12:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Några små reflektioner.

Under fyra veckor fick jag uppleva det bästa av Grekland (två veckor på Tilos och två på Kreta.) Från den 13:e april då vi kom ner med första chartrade planet Arlanda/Rhodos. Och på flygplatsen möttes av en välkomstkommitté: musik, blommor, vin och kakor. Till den 16:e maj då jag lämnade Kreta. (med tre tvätt/packdagar mellan resorna.)

Väl hemma igen gör jag som vanligt några små reflektioner.

Tänker på Tilos … Stillheten på stranden, bara jag och solguden. Vågorna som varsamt rullade in och lade sig nedanför mina fötter. Segelbåten i fjärran, fåglarna som svävade högt över stranden för att sen försvinna bort över bergen. Kameran som låg laddad och klar om delfinerna åter skulle dyka upp…

Sen tänker jag på Kreta … Och stillheten är som bortblåst. Även om solguden var mig trogen fick jag dela honom med många andra. Redan innan granntuppen vaknat låg det färgglada handdukar utspridda över solsängarna - trots förbudsskyltar. Efter en stund blandades plasket och skratten från barnpoolen med ett ihärdigt kvittrande. Det tog en stund innan jag kunde identifiera arten som
Mobilus smsus.

16.00 var det dags för Happy hour! Vilket betydde att poolbaren sänkte priserna på drycker och höjde ljudnivån på musiken. En stund senare var det

Senast redigerad av sjöborren den 2014-06-04 klockan 13:03.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.