Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2014-06-21, 19:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Hemma från Tilos

Så är vårens tredje greklandsresa till ända och det var verkligen varit tre helt olika resor! En ensamresa, en väninneresa och en med maken sen april.

Den senaste i raden till Tilos var ju ett säkert kort redan när vi åkte och Tilos ÄR verkligen en pärla! Jag upplever aldrig någon annanstans ett så totalt lugn och en så avslappad stämning på någon annan av mina favoritöar som på Tilos.
Att bo högt upp i Livadia och att njuta av dessa fantastiska soluppgångar är rena medicinen för ALLT! Att sen ha den fina eftermiddagsskuggan är också en bonus.
Tyvärr motsvarade inte boendet på Marinas det som utlovats i Vings "reklam" för rummen. Det ÄR ju hotellet som ansvarar för bilderna i Vings hotellinfo men det möblemang som visas där är INTE det som fanns i vårt rum i alla fall. Men vi sov ju bara där eller satt på balkongen. Kaffemuggar , bestick och framför allt träskärbrädan måste vara 20 år gammalt. Det äckligaste vi sett i Grekland!
Nåväl, vandringar, två stycken gjordes av mig. Ensamvandring till Lethra och gemensamvandring med maken till Ag. Andonis från klostret Pandelemeion. ÅH SÅ VACKER VÄG!
Tyvärr vek sig min försvagade fotled efter drygt halva vägen så jag föll på ett ställe och vred till mitt knä, så nu har jag ont och ska till läkare i veckan för undersökning, annars hade det blivit fler vandringar. Jag funderar på att lägga ut bilder från just den vandringen som ett fotoresebrev om intresse finns. Vyerna var magiska och där fanns flera fina viloställen med soffor och papperskorgar efter vägen. Högt upp var vi!
Maten som alltid god! Den godaste denna gång åt vi nog på Nikos och Nautilus på Tilos och FRAMFÖR ALLT på Eros i Rhodos gamla stad på hemvägen. Den maten kommer jag att drömma LÄNGE om!
Enda nackdelen denna gång var de väldigt många ilskna myggen och småflugorna på stranden. Inte sen Angistri år 2000 har jag blivit SÅ biten!
Varken svenska eller grekiska mosquitomedel hjälpte. Hade tre olika att välja mellan. Inget hjälpte Juniresa blir det aldrig mer!

Transfern med Fedon som vi var hänvisade till var ingen höjdare. Särskilt inte utresan där vi fick sitta i Skala Kamiro i 7 timmar (!) i väntan på båten. DÅLIGT SKÖTT TRANSFER AV VING! Det har de också fått veta.

Roligt var att sitta på balkongen och se Tilos Sea Star komma in för övernattning på väg till Pireus för sina slutgiltiga tillstånd. Ärevarv i bukten, folk som hurrade och kyrkklockor som ringde! Det märks verkligen att hon är livlinan för ön!

Till sist, VAR ÄR ALLA TURISTER???

Nu ska jag uppleva den svenska sommaren innan Kretaresan 18 september! Då blir det 3 veckor!

Lissi
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT