Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-08-04, 14:30
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Tråkig attityd!

Jag reser ofta till små platser där ställena man bor på, tavernorna och barerna ägs och drivs av familjer från platsen, i liten skala. Under några hektiska månader jobbar de i stort sett dygnet runt för att klara sin försörjning och ge sina gäster det de önskar. När jag besöker dessa platser förväntar jag mig inte femstjärnig professionell service, ett komplett utbud av allt man kan tänka sig när det gäller mat eller dryck eller att allt fungerar smidigt hela tiden.

Det jag förväntar mig, och får, är ett varmt välkomnande, ett personligt bemötande och omhändertagande långt utanför "det professionella" och en vilja att göra mitt besök så bra som möjligt för mig. Det jag bidrar med är en vilja att se och ta in hur det fungerar just på denna plats, min nyfikenhet på just denna plats och de människor jag möter där, en portion tålamod och tilltro till att allt kommer att lösa sig på bästa sätt.

Jag återvänder ofta till de platser där jag trivs, där jag känner mig välkommen, och jag blir både ledsen och arg när jag ser och hör hur en del andra besökare behandlar mina vänner som jobbar på hotellen, tavernorna och barerna. Jag vet inte om det är en skandinavisk hobby att klaga på och förlöjliga människor som jobbar hårt för att ge service, men de senaste somrarna har jag stött på rätt många klagande skandinaver som högljutt uttalar sig om människors lathet och brist på service.

Det här är turister som har valt att åka till små platser, äta på små tavernor och som där förväntar sig samma utbud och service som på femstjärniga hotell. Det är turister som har valt att åka till öar/platser med färre än 100 bofasta som klagar över bristen på affärer. Det är turister som valt att resa i Kykladerna och som sen klagar på att det blåser så att inte alla båtar går. Det är turister som besöker nudiststränder och klagar på att människor är nakna där. En tråkig attityd som jag hoppas att jag slipper möta på kommande resor!
Våga
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.