Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-02-11, 17:27
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: En vecka i maj/juni - tips?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag tycker inte att din fundering var så fel. De gånger jag besökt Naxos har det varit i maj/juni och september, och även då har jag tyckt att det är synd att Chora är så belamrat av saronger, kepsar, kylskåpsmagneter och så många tavernor att det är svårt att vaska fram guldkorn med riktigt bra mat. För mig har Naxos stark prägel av charterö. Men det är alltså min personliga upplevelse.
Även jag besökte Naxos i början av oktober men har även varit där i juli med barnen. Och möjligt är att mitt intryck inte stämmer. När jag tänker efter så höll jag mig antingen i Makrigialos eller i byarna i bergen då och där var det inte särskilt charteraktigt förstås. Tonåringarna höll sig mestadels i byn. Jag var alltså endast inne i choran vid ett par tillfällen eller för att byta buss i högsäsong. Vad gäller oktober så bodde jag inne i Naxos by vid området bortanför court square. Och där var det hur lugnt som helst vid den tiden. Uppfattar gamla stan som betydligt mer turistig än den delen i så fall.

Senast redigerad av Thira den 2015-02-11 klockan 17:35.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.