Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-03-30, 09:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard SNART!

Regn ute, inte måttligt heller!

10 dagar kvar tills flyget (förhoppningsvis) går till Aten f v b till Tinos. Efter en tung vår är längtan ovanligt stor! Inte helt klart ännu att jag vågar hoppas på resa....men hoppet är väl det sista som överger människan...

Resan påbörjas morgonen innan då jag reser till Lund och umgås med min ungdomsväninna sen 50 år. Hos henne sover jag också över och hon kör mig till pågatåget tidigt avresedagen....

Vi ska besöka "Systrarna Nymans Kaffe & Deli i Dalby och äta lunch och där ska jag köpa med mig lite gåvor till Tinosfamiljen. Det är ju signaturen "Höstluffare"
och hennse syster som äger butiken. Det ska bli jättekul att mötas.

Denna resa till Tinos blir helt "nedkopplad"....Inga dagsrapporter på Kalimera, inga bilder på FB, bara kontakt med familjen.
Jag ska vila, läsa och skriva och gå promenader....Inga långa vandringar i år, då mitt knä fortfarande är lite "osäkert" efter fallet på Tilos förra året.

Det grekiska påskfirandet ser jag verkligen fram emot, liksom umgänge med Nikoleta och familjen.

Nu ska bara den svenska påsken firas med make, barn, barnbarn och även med Claes son som kommer hem från Barcelona där han bor...

GLAD PÅSK!!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:13.