![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Zanét skrev:
Du cyklar alltså? Tycker inte att det är så ofta som man ser cyklister där nere vilket ju är synd. Hörde förra sommaren att man anser att cyklar är till för barn och inte till vuxna individer och det är en tråkig inställning med tanke på att cykeln trots allt ger motion och rörelse. Ja, jag ar en av en av nagra fa cyklister i Grekland och jag far mycket uppmarksamhet. Tyvarr ar det fortfarande en mycket trakig installning till cyklister och jag far ibland hora dumma saker som folk skriker. Bilar och motorcyklar har fortfarande hog status. Grekerna har inte upptakt att det gar mycket fortare att cykla med tanke pa alla bilkoer i stan och att det ger bra motion. Det ar sa fa manniskor pa cykel att cyklister vinkar till varandra, ungefar som motorcyklister gor i Sverige. Det finns iallafall nagra som slass for att det ska vara mojligt att cykla i Aten och under vintern har det varit tva demonstrationer for att fa ta med cykel pa taget sa att man latt kan ta sej fran plats till plats. Sakta men sakert far Aten fler cyklister!!! ![]() Kanske skulle starta en ny trad om cykling i Grekland???? Senast redigerad av Eirini den 2006-02-27 klockan 11:22. Anledning: tillagg |
|
|