Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-06-25, 11:28
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Dessutom så betalar medelinkomsttagaren och arbetarklassen i Grekland redan väldigt höga skatter.
Som en vän till mig sa i våras, snart får vi skatta för att vi skaffar barn också. Tyvärr har jag inga svartvita siffror på ett papper. Inte heller tjusiga länkar att hänvisa till i sammanhanget. Jag har bara de livshistorier som delgivits mig från vänner eller bekanta som jag mött de senaste åren i Grekland. Som en väninna sa; De letar efter saker att beskatta. Har du råd att ha barn så kan du också skatta för ditten och datten. Har du någonstans att bo så har du också råd att skatta för något mer. Allt då samtidigt som den ena familjeförsörjaren kanske går arbetslös och den andre i hushållet kan ha fått lönen halverad. Alla dessa berättelser...
Därför skär det i hjärtat när man ser alla dessa fördomar...
Syriza har foreslått skatt på nettgambling, men avviser 23 % moms på matvarer. Sitat fra Reuters: "Lenders are opposing a tax on e-gambling but want a 23 percent VAT tax on milk. Are they doing this for growth or (to serve) interests?" Dimitris Papadimoulis, a SYRIZA lawmaker at the European parliament, tweeted on Thursday morning. "The lenders' hard core faction does not want a deal but a rift, Greece's humiliation and the fall of the Tsipras government. It won't get its way."

Så ja, man kan jo lure på hva "EU" sin plan er her, når nettgambling skal beskyttes men maten bli dyrere! Det er så absurd at ord blir fattige!

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.