|
||||
|
||||
Pigadia direkt
Jösses, vi har redan varit här en vecka; bara tre kvar! Härligt att komma ner, som vanligt. Möttes av stora famnen och "Welcome home!" överallt. 33 grader varmt, 26% luftfuktighet och en skön bris.
Inte mycket har ändrats i staden vad vi har sett än så länge. Bankomaten vid Acropolis har flyttat från den lilla balkongen ned på gatan. Min lilla gubbe som sålde sin egen olivolja finns inte kvar, tyvärr. Där har blivit uppiffat och moderniserat, så jag får ge mig ut på jakt efter en annan lokal leverantör. Ett annat ställe som inte finns kvar är "Mike's Bouzuki" som öppnade förra sommaren. Han skulle ha en restaurang med tillresta artister från Aten, och hade stora förväntningar. Vi gav honom en säsong, max... Under hela vår Karpathosvistelse såg vi aldrig en enda kund därinne, bara ett par ganska allvarliga bouzoukispelare som satt och klinkade utan publik. På andra sidan plastväggen var det fullsatt inne på Agnadi... Nu är det istället ytterligare en turistbutik med olivtvålar, ouzo och diverse produkter med mastic. Vi har lägenhet 46 på Regina. Högst upp med en fantastisk utsikt ner över staden och bukten. Igår kom David, min son, hit för att stanna i ett par veckor. Nästa vecka ska jag hyra bil så vi kan börja ta oss runt till favoritstränderna och -tavernorna. Ikväll blir det Pelagos igen. Karin som har det bra |
|
|